Έλληνες δημιουργοί βιντεοπαιχνιδιών – εντυπώσεις από το συνέδριο



Το Σαββατοκύριακο βρέθηκα σε ένα διαφορετικό συνέδριο. Προσκεκλημένη από τον Σύλλογο Ελλήνων Δημιουργών Βιντεοπαιχνιδιών έδωσα μια ομιλία με τίτλο «Η στάση των γονέων απέναντι στα βιντεοπαιχνίδια». Ήταν μια σύντομη παρουσίαση μιας σειρά focus groups που διεξήγαμε με γονείς. Στόχος μας ήταν να καταγράψουμε τη στάση των γονέων απέναντι στα βιντεοπαιχνίδια και να την ερμηνεύσουμε. Το συνέδριο διοργανώθηκε στα πλαίσια του Athens Digital Week.

Η πρώτη μέρα αφορούσε την ανάπτυξη βιντεοπαιχνιδιών, ενώ η δεύτερη είχε μια σειρά ομιλιών που έριχναν φως και σε μια άλλη πλευρά τους, τη χρήση τους στην τυπική και άτυπη εκπαίδευση.

Δεν είμαι παίκτρια βιντεοπαιχνιδιών. Λόγω της ερευνητικής μου δραστηριότητας όμως έχω αποκτήσει μια μικρή οικειότητα με το μέσο. Παρακολούθησα τη δεύτερη μέρα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, δεν περίμενα όμως σε καμιά περίπτωση ότι θα ευχαριστιόμουν τόσο πολύ και την πρώτη μέρα. Ομάδες που προσπαθούν να δημιουργήσουν και ομάδες που ήδη έχουν βγάλει παιχνίδια στην αγορά παρουσίασαν τη δουλειά τους. Οι πρώτοι μας έδειξαν τις προσπάθειες τους και οι δεύτεροι μοιράστηκαν την εμπειρία τους – τα λάθη τους και τι έμαθαν από αυτά αλλά και τα δυνατά τους σημεία. Αν και είναι άγνωστο έξω από τον πολύ μικρό κύκλο των δημιουργών, στη χώρα μας υπάρχει μια αξιόλογη δραστηριότητα ανάπτυξης βιντεοπαιχνιδιών

Γιατί με καθήλωσε η πρώτη μέρα; Αυτό που απόλαυσα είναι που είδα νέα παιδιά που με μόνο κίνητρο την αγάπη τους για τα βιντεοπαιχνίδια, την πρόκληση και την ανάγκη τους να ξεπεράσουν τον εαυτό τους δημιουργούν βιντεοπαιχνίδια. Διαβάζουν, δοκιμάζουν, δίνουν σημασία στη λεπτομέρεια και δημιουργούν φανταστικού κόσμους. Δεν αποβλέπουν στο κέρδος (καλοδεχούμενο βέβαια αν προκύψει), αλλά στην ικανοποίηση της επίτευξης τους στόχου τους. Αυτά τα παιδιά πραγματικά με γοήτευσαν.

Είδα όμως και μεγαλύτερους σε ηλικία «νέους» που καταφέρνουν και κάνουν το μεράκι τους επάγγελμα. Μπορεί η δημιουργία βιντεοπαιχνιδιών να μην είναι για όλους αυτούς η μοναδική επαγγελματική τους δραστηριότητα, όμως καταφέρνουν να ολοκληρώνουν παιχνίδια που τα κυκλοφορούν στην παγκόσμια αγορά προσφέροντας ψυχαγωγία σε κάθε γωνιά του κόσμου.