Λίγα χρόνια πριν, η λέξη βιντεοπαιχνίδια ήταν απαγορευμένη για μένα. Κάθε αναφορά σε βιντεοπαιχνίδια μου έφερνε συνειρμούς βίας, εθισμού, επιθετικότητας, μοναξιάς. Το παραδέχομαι δημόσια. Χωρίς να γνωρίζω το μέσο και τις σχετικές έρευνες, άφησα τον εαυτό μου να πέσει θύμα της παραπληροφόρησης και παραφιλολογίας που συνοδεύει κάθε αναφορά στη λέξη βιντεοπαιχνίδια.
Σε επόμενο κείμενο θα αναφέρω τι με έκανε να αλλάξω γνώμη και να δω το θέμα με την απαιτούμενη ψυχραιμία. Το αποτέλεσμα ήταν όμως ότι ανακάλυψα ένα φοβερό μέσο επικοινωνίας, κοινωνικοποίησης, συνεργατικότητας και εκπαίδευσης. Με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά του. Και έτσι άρχισα να το εξερευνώ.
Τώρα μελετάω τη χρήση βιντεοπαιχνιδιών στην εκπαίδευση και επικοινωνία επιστήμης. Στην πορεία όμως μεταξύ άλλων έμαθα ότι η βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών είναι τεράστια και συναγωνίζεται σε κέρδη τη βιομηχανία του κινηματογράφου με εκατοντάδες εκατομμύρια παίκτες σε όλο τον κόσμο. Το 2007 η συνολική παγκόσμια αξία ήταν $58 δισεκατομμύρια δολάρια! Με έκπληξη ανακάλυψα λοιπόν ότι και η χώρα μας έχει μπει με ενθουσιασμό στο χώρο της ανάπτυξης βιντεοπαιχνιδιών.
Αρκετές Ελληνικές εταιρείες αναπτύσσουν παιχνίδια που τα διαθέτουν στην παγκόσμια αγορά. Οι περισσότερες παραγωγές είναι μικρές, δε λείπουν όμως και οι χολιγουντιανού τύπου προσπάθειες, όπως το παιχνίδι Darkfall με κόστος παραγωγής μερικά εκατομμύρια ευρώ και ένα δίκτυο χρηστών σε όλο τον κόσμο.
Οι δημιουργοί βιντεοπαιχνιδιών έχουν ήδη οργανωθεί στον Σύλλογο Δημιουργών Ψυχαγωγικού Λογισμικού. Σήμερα δημοσιεύεται στην Καθημερινή ένα κείμενο που έγραψα σχετικά με αυτό το θέμα. Μίλησα με τον κ. Γιώργο Χιώτη ιδιοκτήτη εταιρείας ανάπτυξης βιντεοπαιχνιδιών και εκπρόσωπο του Συλλόγου, για τις δυνατότητες της Ελληνικής βιομηχανίας βιντεοπαιχνιδιών, τις ευκαιρίες και τους περιορισμούς. Συζητήσαμε και τις προοπτικές απασχόλησης σε αυτό τον χώρο στην Ελλάδα. Έπειτα μίλησα με τον Κώστα Αναγνώστου από το Τμήμα Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου, ο οποίος διδάσκει σχετικό μάθημα, αλλά και με τον Κωνσταντίνο Έγκαρχο, σπουδαστή ιδιωτικού ΙΕΚ, που μαθαίνει την τέχνη των βιντεοπαιχνιδιών.
Περισσότερα στο σημερινό φύλλο της Καθημερινής.