Οι πρώτες πτήσεις εμπορικών αεροσκαφών που χρησιμοποιούν μίγμα βιοκαυσίμου



Πηγή

BBC News


Λίγες ώρες πριν εκπνεύσει το 2008, ένα αεροσκάφος τύπου Boeing 747-400 της Air New Zealand πέταξε για δύο ώρες χρησιμοποιώντας ένα μίγμα βιοκαυσίμου από το τροπικό φρούτο Jatropha και του συνηθισμένου καυσίμου Α1. Νωρίτερα μέσα στη χρονιά, μια πτήση της Virgin Atlantic χρησιμοποίησε ένα μίγμα από Α1 και 20% βιοκαύσιμο από καρπούς τροπικών δέντρων και καρύδες.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Air New Zealand, Rob Fyfe, το καύσιμο έδωσε ικανοποιητικά αποτελέσματα τόσο στο σύστημα μετάδοσης καυσίμου, όσο και κατά την καύση του στη μηχανή, ενώ αποκάλεσε τη συγκεκριμένη πτήση «ορόσημο για την εταιρία και για την εμπορική αεροπλοΐα γενικότερα», μια που η IATA, η διεθνής ένωση αεροπορικών εταιριών έχει θέσει σαν στόχο να χρησιμοποιούνται βιοκαύσιμα για το 10% των αναγκών για πτήσεις μέχρι το 2017.

Η χρήση βιοκαυσίμων υφίσταται αυστηρή κριτική, ειδικά εξαιτίας της αντικατάστασης καλλιεργειών που προορίζονται για τροφή, κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση τιμής σε είδη πρώτης ανάγκης. Από την άλλη, ο καρπός από το φυτό Jatropha είναι τοξικός για τον άνθρωπο, ενώ η καλλιέργειά του μπορεί να γίνει σε εδάφη που δεν είναι αρκετά γόνιμα για να στηρίξουν άλλες, πιο απαιτητικές καλλιέργειες. Προς το παρόν πάντως, η χρήση του συγκεκριμένου καρπού δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλής, μια που η συλλογή του γίνεται χειρωνακτικά και η ποιότητα της σοδειάς δεν είναι πάντοτε σταθερή.