Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών διαμαρτύρεται για τη μείωση της διδακτέας ύλης στο Λύκειο



Πηγή

Ένωση Ελλήνων Φυσικών


Με αφορμή τη μείωση της διδακτέας ύλης στη Γ' Λυκείου, η Ένωση Ελλήνων Φυσικών εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση:

"Τελικά για ποιά Φυσική μιλάμε?

Ανακοινώθηκε πρόσφατα η διδακτέα και εξεταστέα ύλη της Γ΄Λυκείου. Διαπιστώσαμε ότι από την ύλη Φυσικής Γενικής παιδείας αφαιρέθηκαν έννοιες και γνώσεις απαραίτητα χρήσιμες στην καθημερινή ζωή, που προκαλούν το ενδιαφέρον των μαθητών ακόμη και της Θεωρητικής κατεύθυνσης.

Οι «σοφοί» καθηγητές, αφαίρεσαν από την ύλη ό,τι αναφέρεται στα είδη των λαμπτήρων και στη λειτουργία τους. Με λίγα λόγια, στερούν από το συνάδελφο που διδάσκει το μάθημα, να μπει στο εργαστήριο ή στην αίθουσα, να έχει μαζί του μερικά είδη λαμπτήρων και να ξεκαθαρίσει στους μαθητές του ότι δεν υπάρχουν λάμπες φθορίου αλλά φθορισμού και να συζητήσει μαζί τους το φαινόμενο του φθορισμού.

Η άποψή τους δηλαδή είναι ότι ο απόφοιτος του ελληνικού Λυκείου δε χρειάζεται να γνωρίζει τι είναι "η πυρηνική σχάση" και τι "η πυρηνική σύντηξη", όταν ακούει και διαβάζει για κατασκευή πυρηνικών αντιδραστήρων ή για εκτέλεση πυρηνικών προγραμμάτων κρατών?

Με ποιό δικαίωμα κάποιο στερούν από τον μαθητή του ελληνικού σχολείου να γνωρίζει για το τεράστιο πρόβλημα των πυρηνικών αποβλήτων? Αλήθεια, τέτοιον αυριανό πολίτη προσδοκούν, ώστε να αδυνατεί να αντιληφθεί τι ακριβώς συμβαίνει γύρω του και πώς χρεια ζεται να διαχειριστεί τα σύγχρονα προβλήματα?

Ακόμη, με ποιά λογική και ποιά επιχειρήματα οι "σοφοί" καθηγητές της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας αποφάσισαν ότι οι μαθητές της Θεωρητικής κατεύθυνσης δε χρειάζεται να γνωρίζουν πώς γίνεται η ραδιοχρονολόγηση των αρχαίων ευρημάτων, ή τη μέθοδο που βρίσκουμε την παλαιότητα ενός ποτού και αφαίρεσαν από την ύλη "το ρυθμό διάσπασης και χρόνο ημιζικής ραδιενεργών στοιχείων", θέμα που ακουμπά στην καθημερινότητα και είναι χρήσιμο ως γνώση για το σύνολο των μαθητών? Μετά από αυτά, το μόνο που έμεινε στους μαθητές είναι, να λύνουν ασκήσεις.

"Σοφοί" εισηγητές, σίγουρα ή δεν έχετε ποτέ σας διδάξει Φυσική Γενικής παιδείας στη Γ΄ Λυκείου ή δεν έχετε αντιληφθεί ότι, Φυσική Γενικής παιδείας στο Λύκειο διδάσκουμε , προκειμένου να μάθουμε τους αυριανούς πολίτες να ζουν καλύτερα, να είναι ενημερωμένοι και να αντιδρούν όταν οι πολεμικές βιομηχανίες χρησιμοποιούν βόμβες με απεμπλουτισμένο ουράνιο, αλλά και όταν κάποιοι ανενόχλητοι μας αφήνουν τα πυρηνικά τους απόβλητα.

Συνεχίστε να διδάσκετε στα παιδιά για τα ατομικά πρότυπα και τις διεγέρσεις και αποδιεγέρσεις των ατόμων.

Εμείς έχουμε όλο το δικαίωμα να λέμε ότι εισηγηθήκατε να παραμείνουν τα παιδιά μακριά από την ουσιαστική γνώση στο απόλυτο σκοτάδι."