Η Google κοντά στην εξαγορά της Groupon για 6 δισ. δολλάρια



Πηγή

mashable.com


Η Google βρίσκεται κοντά στην εξαγορά της Groupon για ποσό που φτάνει τα 6 δισ. δολλάρια (5.3 δισ. για την εξαγορά + 700 εκατομμύρια σαν μπόνους βάσει στόχων – earnout). Οι Times της Νέας Υόρκης αναφέρουν ότι η συμφωνία μπορεί να κλείσει και μέσα στην εβδομάδα – αυτή είναι η μεγαλύτερη εξαγορά της Google μέχρι τώρα, με τίμημα σχεδόν διπλάσιο από αυτό που κατέβαλλε για την εξαγορά της εταιρίας διαδικτυακών στατιστικών DoubleClick. Πρόκειται για τη δεύτερη προσπάθεια της Google να εξαγοράσει τη Groupon: την πρώτη φορά πρόσφερε 3-4 δισ. δολλάρια, ενώ νωρίτερα είχε αποτύχει και η Yahoo να γίνει κάτοχός της.

Η Groupon ήταν από τις πρωτοπόρες εταιρίες στο κοινωνικό μάρκετινγκ, ξεκινώντας το Νοέμβριο του 2008 σαν ένα τμήμα της κοινότητας ThePoint και φτάνοντας να προσελκύσει 135 εκατ. δολλάρια τον περασμένο Απρίλιο από το Ρωσικό επενδυτικό οίκο Digital Sky Technologies. Αν κάνει κανείς την αναγωγή στο χρόνο ζωής της Groupon, τα 6 δισ. της Google σημαίνουν ότι η εταιρία αναπτύσσεται με ρυθμό 625 εκατ. το μήνα ή σχεδόν 21 εκατ. δολλάρια την ημέρα. Τα ποσά είναι αστρονομικά, θυμίζουν όμως σε πολλούς αναλυτές τις «φούσκες» των εταιριών υψηλής τεχνολογίας στις αρχές της δεκαετίας του 1990 και 2000. Η απάντηση στους επικριτές μάλλον σχετίζεται με τη διείσδυση της Groupon στις τοπικές αγορές, με χιλιάδες εστιατόρια, σπα και τοπικές επιχειρήσεις να συνεργάζονται μαζί της, δημιουργώντας μια κρίσιμη μάζα στην οποία στοχεύουν και το Foursquare και το Facebook με την εφαρμογή Places. Αν τα σχέδια της Google ευοδωθούν, η ήδη κυρίαρχη πλατφόρμα διαφημίσεων της Google θα έχει πρόσβαση σε αυτές τις τοπικές επιχειρήσεις, σε συνδυασμό πάντοτε με τα 500 εκατ. σε κέρδη που προβλέπει η Groupon μόνο για φέτος.