Υβριδική τεχνολογία σε scooter και διόρωφα λεωφορεία



Πηγή

openscience.gr


Τη διάθεση ενός τρίτροχου scooter που θα κινείται με υβριδική τεχνολογία ανακοίνωσε η Piaggio. Το μοντέλο MP3 Piaggio προσφέρει αυξημένη αυτονομία στην κίνηση και μειώνει τις εκπομπές ρύπων κατά 50%, ενώ θα είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη τον Αύγουστο για περίπου 10.000 ευρώ, αρκετά παραπάνω από το "απλό" μοντέλο MP3. Το MP3 Hybrid λειτουργεί με την ίδια λογική με τα αυτοκίνητα υβριδικής τεχνολογίας, χρησιμοποιώντας ενέργεια από την καύση βενζίνης και από τη μπαταρία λιθίου και αποθηκεύοντας στη μπαταρία του την ενέργεια που παράγεται κατά την επιβράδυνση και το φρενάρισμα. Ο οδηγός του scooter θα μπορεί να επιλέξει τη χρήση μόνο του ηλεκτρικού συστήματος για σύντομες διαδρομές, ενώ θα μπορεί να ενημερωθεί για την απόσταση που θα μπορεί να διανύσει, τόσο χρησιμοποιώντας τη μπαταρία, όσο και το ντεπόζιτο της βενζίνης.

Αλλάζοντας κλίμακα οχημάτων, 6 διόρωφα λεωφορεία B5L Hybrid Double Deck παρουσιάστηκαν από τη Volvo στην πόλη που τα έκανε διάσημα, το Λονδίνο - τα λεωφορεία ήδη χρησιμοποιούνται στη γραμμή 141 της Βρετανική πρωτεύουσας. Τα οχήματα βασίζονται στην παράλληλη υβριδική τεχνολογία I-SAM της Volvo, που χρησιμοποιεί μια μηχανή εκκίνησης, μια για την πορεία και έναν εναλλάκτη. Το I-SAM υποστηρίζει την αποθήκευση ενέργειας κατά το φρενάρισμα, το ξεκίνημα του οχήματος και την υποβοήθηση με ηλεκτρική ενέργεια, καθώς και τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας στα συστήματα πέδησης και κλιματισμού. Η χρήση του ηλεκτρικού συστήματος μπορεί να δώσει ταχύτητα μέχρι περίπου 20 χ.α.ώ. στα λεωφορεία, κάτι που εξοικονομεί σημαντικά ποσά ενέργειας για ένα όχημα που κάνει συχνές στάσεις.

Αν και δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα στατιστικά για τη μείωση στις εκπομπές αερίων, τα "μονόρωφα" λεωφορεία της Volvo στη Σουηδική πόλη Γκέτεμποργκ χρησιμοποιούν 30% λιγότερα καύσιμα, ακόμα και σε διαδρομές με λιγότερες στάσεις από αυτές του Λονδίνου.