|
776
ψήφισε
Ένα ανδροειδές ρομπότ, σχεδιασμένο στο Πολυτεχνείο του Μονάχου από τον Thomas Nierhoff, τη Sandra Hirche και τον Όμηρο Κουράκο, επιδεικνύει αξιοθαύμαστη ευστοχία σε ένα παιχνίδι μπιλιάρδου. Με τη βοήθεια προβολέων και καμερών πάνω από το τραπέζι, το ρομπότ μπορεί να εντοπίζει με ακρίβεια τη θέση κάθε μπάλας πάνω στο τραπέζι και να υπολογίζει την απαιτούμενη δύναμη που πρέπει να της ασκηθεί για να μπει στην πλησιέστερη τρύπα, υπολογίζοντας μάλιστα και τις τυχόνς κρούσεις στις «σπόντες», τα όρια δηλαδή του τραπεζιού. Για να φτάσει στη σωστή θέση για το χτύπημα, το ρομπότ ακολουθεί τροχιά ανάμεσα σε προκαθορισμένα σημεία και κινείται με επτά βαθμούς ελευθερίας (degrees of freedom – DOFs) Το σύστημα, εκτός από το ρομποτικό παίκτη, μπορεί να βοηθήσει και τους ανθρώπους, προβάλλοντας τη σωστή κατεύθυνση προς την οποία πρέπει να χτυπηθεί κάθε μπάλα για να μπει στην τρύπα, ενώ παράλληλα υπολογίζει και το συντελεστή δυσκολίας για κάθε χτύπημα. Το ρομπότ παρουσιάστηκε στο συνέδριο International Conference for Robotics and Automation σαν μέρος της ανακοίνωσης με τίτλο «Παίζοντας μπιλιάρδο με ένα ρομπότ με δύο βραχίονες» ("Playing Pool with a Dual-Armed Robot") |
|