News



Science in the Metro: η Επιστήμη στο δρόμο των επιβατών του Μετρό στις 21 Σεπτεμβρίου

Πηγή:
openscience.gr

Keep Calm and Mind the Lab! Το “Mind the Lab” φέρνει την Επιστήμη κυριολεκτικά στο δρόμο των επιβατών του Μετρό! Το Mind the Lab Athens 2018 (MTL) επιστρέφει την Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου 2018 για δεύτερη συνεχή χρονιά, σε τρεις σταθμούς του μετρό της Αθήνας, από όπου περνάνε εκατοντάδες άτομα την ημέρα. Εντυπωσιακά επιστημονικά πειράματα, ψηφιακά διαδραστικά παιχνίδια, επιστημονικά «στιγμιότυπα», τεχνολογικές εφαρμογές, εκθέματα και πολλές άλλες δραστηριότητες. Επιστήμονες, ερευνητές και εκπαιδευτικοί αφήνουν για μια μέρα τα εργαστήριά τους και τους φυσικούς χώρους εργασίας τους και περιμένουν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον μικρών και μεγάλων πολιτών, επιβατών του Μετρό, ανεξαρτήτου ηλικίας, μορφωτικού επιπέδου, εθνικότητας, επαγγέλματος και ενδιαφερόντων!

Πιο συγκεκριμένα:
Σταθμός Δουκίσσης Πλακεντίας - Ώρες 10.00-16.00
Το Ινστιτούτο Βιοεπιστημών & Εφαρμογών του Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. Δημόκριτος τυλίγει σε ... μια κόλλα χαρτί τα μυστικά της ζωής και περιμένει να μας δείξει το πώς. Επίσης, μας προσκαλεί να δούμε από κοντά μερικά από τα λίγα τρισεκατομμύρια κύτταρα με τα οποία είμαστε φτιαγμένοι.

Σταθμός Δουκίσσης Πλακεντίας - Ώρες 16.00-22.00
Το απόγευμα το ΕΚ «Αθηνά» μας καλεί να πειραματιστούμε παίζοντας ένα εικονικό έγχορδο μουσικό όργανο κάνοντας χειρονομίες με τα δάκτυλά μας και κινώντας το σώμα μας, μέσα από την STEAM πλατφόρμα του iMuSciCA. Στο φετινό Mind the Lab θα βρίσκεται ο Βλάσης, το ρομπότ που δεν μπορεί να σταματήσει να χορεύει όταν ακούει μουσική. Το Open your Mind up μας παροτρύνει να ανοίξουμε τη σκέψη μας στο μέλλον. Άραγε μπορείς να βοηθήσεις τη πριγκίπισσα Γνώση, ανοίγοντας το δικό σου μυαλό, να περάσει όλα τα εμπόδια;

Σταθμός Συντάγματος – Ώρες 14.00 – 21.00
Στον κεντρικό σταθμό του Συντάγματος, το πρόγραμμα “STEMpowering Youth”, παρουσιάζει τις καινοτόμες κατασκευές των μαθητών ηλικίας 13-16 ετών, απομακρυσμένων περιοχών της Ελλάδας, που σχεδιάστηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος με σκοπό την επίλυση ενός τοπικού προβλήματος. Ελάτε να παίξουμε το διαδραστικό quiz και όλοι οι συμμετέχοντες θα μπουν στην κλήρωση για ένα δώρο ψηφιακής τεχνολογίας!!! Το “STEMpowering Youth” σχεδιάστηκε και υλοποιείται από τον εκπαιδευτικό μη κερδοσκοπικό οργανισμό «SciCo – Επιστήμη Επικοινωνία», με την ακαδημαϊκή συμβολή του Τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης της Ελληνογερμανικής Αγωγής και την χρηματοδότηση του Ιδρύματος Vodafone.

Σταθμός Ελληνικό – Ώρες 10.00- 16.00
Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πόσο εύκολα μπορούμε να δημιουργήσουμε τα δικά μας ολογράμματα; Χρησιμοποιώντας απλά υλικά μπορούμε να κάνουμε τρισδιάστατα αντικείμενα και κινούμενες φιγούρες να "ζωντανεύουν", να "ξεπηδούν" από τις οθόνες μας και να αιωρούνται! Τα Eκπαιδευτήρια ΠΑΛΛΑΔΙΟ θα μας δείξουν τον τρόπο!

Σταθμός Ελληνικό – Ώρες 10.00- 16.00
Τι και αν είμαστε στην κόκκινη γραμμήτου Σταθμού Ελληνικό! Επόμενος σταθμός... Γαλάζιο! Ερευνητές του Συλλόγου Ελλήνων Ωκεανογράφων παρουσιάζουν σε μικρούς και μεγάλους επιστημονικά όργανα που χρησιμοποιούνται στο ύπαιθρο, συμπεριλαμβάνοντας πλωτό ρευματογράφο, φιάλη συλλογής θαλασσινού νερού, μετεωρολογικό σταθμό και άλλα, μαζί με φωτογραφίες από το πεδίο της εργασίας τους!

Σταθμός Ελληνικό – Ώρες 16.00- 22.00
Η eduACT - Δράση για την Εκπαίδευση / Ομάδα Mathisis.org μας συστήνει την εθνική ομάδα εκπαιδευτικής ρομποτικής που πήρε μέρος στην 1η Ολυμπιάδα Ρομποτικής της FIRST (FIRST GLOBAL CHALLENGE) και κυρίως το ρομπότ που κατασκευάστηκε για τις ανάγκες της Ολυμπιάδας. Δείτε από κοντά την κατασκευή & τον προγραμματισμό του λογισμικού της και χρησιμοποιήστε το ρομπότ προσπαθώντας να εκτελέσει τις αποστολές του διαγωνισμού.

Σταθμός Ελληνικό – Ώρες 16.00- 22.00
Paratiro.gr: Μάτια παντού για την προστασία της άγριας ζωής. Η επιστημονική ομάδα του paratiro.gr μάς περιμένει να μας γνωρίσει από κοντά πως μια εφαρμογή για κινητό μπορεί να συμβάλλει στην προστασία της άγριας ζωής. Η εφαρμογή του paratiro.gr είναι πλέον διαθέσιμη για smartphones και tablets με λειτουργικά συστήματα Android και iOS! Το ΠΑΡΑΤΗΡΩ είναι μια πρωτοβουλία του Συλλόγου Προστασίας και Περίθαλψης Άγριας Ζωής - ANIMA που υλοποιείται σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό μη κερδοσκοπικό οργανισμό «SciCo - Επιστήμη Επικοινωνία».



Διαγωνισμός SchoolLab Live για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου

Πηγή:
Ελληνική Ένωση για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση

Συνδιοργάνωση: Βρετανικό Συμβούλιο (British Council), SciCo και Ελληνική Ένωση για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση (www.rhetoricedu.com)

Στο πλαίσιο του Athens Science Festival 2018 στην Τεχνόπολη (Πειραιώς 100, Γκάζι) μαθητές με ενδιαφέρον για τη δημόσια ομιλία, που χαίρονται να μοιράζονται τις ιδέες τους, θα μιλήσουν για επιστημονικές ανακαλύψεις και εφευρέσεις που τους ενθουσιάζουν και που πιστεύουν ότι μπορούν να κάνουν τον κόσμο καλύτερο. Ευπρόσδεκτες και οι πρωτότυπες ιδέες, αρκεί να είναι βασισμένες σε επιστημονικά δεδομένα.

Στόχοι για τους έφηβους συμμετέχοντες:

  • Η προώθηση του διαλόγου για θέματα που αφορούν τις επιστήμες (θετικές και ανθρωπιστικές).
  • Η απόκτηση δεξιοτήτων επικοινωνίας της επιστήμης και παρουσίασης σε ευρύ κοινό.
  • Η παροχή κινήτρων για ενημέρωση, έρευνα, διαμόρφωση άποψης και έκφρασης πρωτότυπων ιδεών.
  • Η ανάπτυξη ενδιαφέροντος για τον κόσμο που τους περιβάλλει και ευαισθησίας για τα παγκόσμια προβλήματα.
  • Η καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής, όπως οι επικοινωνιακές δεξιότητες, η πειθώ, η συνεργασία, η επίλυση προβλήματος κ.ά.

Κανόνες

  1. Στην εκδήλωση μπορούν να συμμετέχουν διμελείς ομάδες, αποτελούμενες από μαθητές Λυκείου ή Γ΄ Γυμνασίου του ίδιου ή διαφορετικών σχολείων. Δεν υπάρχει περιορισμός συμμετοχών ανά σχολείο.
  2. Το περιεχόμενο των ομιλιών θα πρέπει να είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο, να απαντά σε ένα συγκεκριμένο ερώτημα (να μην είναι δηλαδή γενικό), και να μην περιορίζεται στην παρουσίαση μιας συγκεκριμένης επιστημονικής δημοσίευσης. Προσωπικές απόψεις και προτάσεις θα πρέπει επίσης να βασίζονται σε έγκυρα επιστημονικά δεδομένα.
  3. Ο χρόνος παρουσίασης θα είναι αυστηρά 4 (το λιγότερο)-5 (το ανώτατο) λεπτά για κάθε ομάδα. 
  4. Οι μαθητές θα πρέπει να έχουν αποστηθίσει το κείμενο (δεν επιτρέπονται σημειώσεις) και να μιλούν με εκφραστικό και επικοινωνιακό ύφος (μιλώντας εναλλάξ ή κάνοντας διάλογο ή σκηνοθετώντας όπως επιθυμούν την παρουσίαση τους). Επιτρέπεται η χρήση αντικειμένων που συμβάλλουν στην κατανόηση των λεγομένων, αλλά όχι μέσων τύπου Powerpoint.
  5. Οι ομάδες υποχρεούνται να απαντήσουν σε δύο ερωτήσεις της επιτροπής σχετικά με την ομιλία τους.

Σημαντικές ημερομηνίες

  • Εκδήλωση ενδιαφέροντος συμμετοχής μέχρι τις 10/4/18 και παραλαβή ενημερωτικού υλικού
  • Αποστολή περίληψης ομιλίας σε βίντεο (έως 1 λεπτό) και πλήρους κειμένου ομιλίας μέχρι τις 22/4/18
  • Ενημέρωση των 12 νικητών και των 3 αναπληρωματικών στις 23/4/18
  • Συναντήσεις με μέντορες και εκπαιδευτές ρητορικής για προετοιμασία τελικής παρουσίασης: 24, 25 και 26/4, 7-10 μ.μ.
  • Παρουσίαση στην Τεχνόπολη: 29/4/18, 1-3 μ.μ.
  • Ηλεκτρονική διεύθυνση για πληροφορίες και εκδήλωση ενδιαφέροντος συμμετοχής: schoolablive@gmail.com

Οργανωτική Επιτροπή: Αναστασία Ανδρίτσου, διευθύντρια British Council, Κώστας Καρπούζης, διευθυντής ερευνών ΕΠΙΣΕΥ-ΕΜΠ, κριτής FameLab Greece, Βάλια Λουτριανάκη, φιλόλογος-εκπαιδευτικός, πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση, διδάσκουσα ΠΜΣ “Ρητορική: θεωρία και πράξη” (ΕΚΠΑ), Βύρων Χαμηλοθώρης, φυσικός-εκπαιδευτικός

Κριτική επιτροπή για την επιλογή των συμμετεχόντων στον τελικό: Τα μέλη της οργανωτικής επιτροπής και έγκριτοι επιστήμονες (που επιλέγονται ανάλογα με τη θεματολογία των ομιλιών), καθώς και η Ρητορική Ομάδα Εκπαιδευτικών που συντονίζει η Ελληνική Ένωση για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση.

Διαδικασία αποστολής των βίντεο

Για τη δημιουργία λογαριασμού στο vimeo.com προκειμένου να αναρτήσετε το βίντεο, ο συμμετέχων πρέπει να ακολουθήσει τα παρακάτω βήματα: 

  1. Μεταφερθείτε στη σελίδα https://vimeo.com/join
  2. Εισάγετε το ονοματεπώνυμο, το email σας και τον προσωπικό σας κωδικό. 
  3. Αναμένετε λίγα λεπτά μέχρι να σας μεταφέρει στην αρχική σελίδα. 
  4. Επιβεβαιώστε ότι είστε εσείς ο χρήστης του λογαριασμού πατώντας το link που σας έχει έρθει στο προσωπικό σας email με την εγγραφή και μεταφερθείτε πάλι στην σελίδα.
  5. Πατήστε δεξιά πάνω στην οθόνη την επιλογή «Upload» και έπειτα την επιλογή «Choose files to upload». 
  6. Αναρτήστε το αρχείο σας. 
  7. Πατήστε τo «Privacy» και έπειτα την επιλογή «Only people with a password can see the video». 
  8. Δημιουργήστε κωδικό παρακολούθησης του βίντεο. 
  9. Στείλτε το σύνδεσμο (διεύθυνση URL) του Vimeo βίντεο μαζί με τον κωδικό παρακολούθησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση schoolablive@gmail.com.

Να ληφθεί υπόψην πως η μέγιστη χωρητικότητα για ανέβασμα βίντεο είναι 450 mb.



Ομιλία "Διαστημική Εξερεύνηση: το όνειρο και η πεζή πραγματικότητα!"

Πηγή:
ΣΗΜΜΥ-ΕΜΠ, CanSat in Greece

Το CanSat in Greece διοργανώνει την εκπαιδευτική ομιλία "Διαστημική Εξερεύνηση: το όνειρο και η πεζή πραγματικότητα!" με ομιλητές τον Καθηγητή Διαστημικής Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών Δρ Γιάννη Δαγκλή και την ερευνήτρια φυσικό στο Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory Δρ. Ματίνα Γκιουλίδου. Θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 13 Μαρτίου στις 18:30, στο αμφιθέατρο 1 της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (School of Electrical and Computer Engineering NTUA). Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Μόλις πριν από 6 δεκαετίες το όνειρο της διαστημικής εξερεύνησης είχε αρχίσει… η ανθρωπότητα έστειλε για πρώτη φορά στην ιστορία έναν τεχνητό δορυφόρο έξω από τα όρια της γήινης ατμόσφαιρας!

Ωστόσο πέρα από τα όνειρα υπάρχει πάντα και η πεζή καθημερινότητα. Επηρεάζεται αυτή με κάποιον τρόπο από τα διαστημικά μας όνειρα; Η απάντηση είναι ένα πολλαπλό ναι: από την πρόγνωση του καιρού και την πλοήγηση σε άγνωστους τόπους, τη δορυφορική τηλεόραση, τις σύγχρονες ιατρικές διαγνωστικές μεθόδους και τα «ταπεινά» γυαλιά ηλίου, η διαστημική εξερεύνηση έχει προσφέρει αμέτρητα «παράπλευρα οφέλη» στην καθημερινή ζωή μας. #launching_your_dreams #cansatgr

Τι πρέπει να γνωρίζετε για τους ομιλητές μας;

Η Ματίνα Γκιουλίδου (https://sites.google.com/site/matinagkioulidou/) γεννήθηκε το 1984 στη Θεσσαλονίκη. Αποφοίτησε από το τμήμα Φυσικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου το 2006 και πήρε το διδακτορικό της δίπλωμα από το τμήμα Ατμοσφαιρικών Επιστημών του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, Λος Άντζελες (UCLA) το 2012. Από το 2012 δουλεύει ως ερευνήτρια φυσικός στο Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Φυσικής του Πανεπιστημίου Τζονς Χόπκινς των ΗΠΑ (Johns Hopkins University, Applied Physics Laboratory). Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν τη δυναμική της γήινης μαγνητόσφαιρας, και το πως επηρεάζεται το εγγύς διάστημα από την ηλιακή δραστηριότητα και πιο συγκεκριμένα, φαινόμενα όπως οι ηλιακές καταιγίδες. Είναι μέλος της επιστημονικής ομάδας της διαστημικής αποστολής Van Allen Probes, της NASA, η οποία αποτελείται από δύο πανομοιότυπους δορυφόρους που μελετούν τις μεταβολές των ζωνών ακτινοβολίας Βαν Άλεν, σε απόσταση 1000 και 60000 χιλιομέτρων από τη Γη. Έχει πάνω από 40 δημοσιεύσεις σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά με πάνω από 570 αναφορές στο έργο της στη διεθνή βιβλιογραφία. Από το 2015 είναι μέλος της επιστημονικής επιτροπής του προγράμματος για τη Μοντελοποίηση του Γεωδιαστημικού Περιβάλλοντος (Geospace Environment Modeling) του Εθνικού Ιδρύματος Επιστημών (National Science Foundation) των ΗΠΑ. Από το 2016 ανήκει στην επιτροπή συντακτών του ευρωπαϊκού επιστημονικού περιοδικού Annales Geophysicae.

Ο Γιάννης Δαγκλής είναι Καθηγητής Διαστημικής Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών και έχει εργαστεί σε Πανεπιστήμια και Ερευνητικά Κέντρα της Γερμανίας, της Ιαπωνίας, των Ηνωμένων Πολιτειών και της Ιταλίας, και διετέλεσε Διευθυντής του Ινστιτούτου Διαστημικών Εφαρμογών στο Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών για μια οκταετία. Είναι Τακτικό Μέλος της Διεθνούς Αστροναυτικής Ακαδημίας, μέλος επιτροπών αξιολόγησης και γνωμοδότησης της NASA και της ESA, Επιστημονικός Υπεύθυνος της διάταξης SREM στη διαστημική αποστολή Rosetta της ESA, και Co-Investigator των αποστολών SAC-B, Polar, και THEMIS της NASA και BepiColombo της ESA. Έχει συμμετάσχει στoν σχεδιασμό και την επιστημονική χρήση 15 ευρωπαϊκών και αμερικανικών διαστημικών αποστολών. Έχει δώσει 40 προσκεκλημένες ομιλίες και πάνω από 250 παρουσιάσεις σε διεθνή συνέδρια. Έχει διατελέσει Επιστημονικός Υπεύθυνος 23 ερευνητικών προγραμμάτων (7 κοινοτικών, 10 της European Space Agency και 6 εθνικών). Το δημοσιευμένο έργο του περιλαμβάνει 5 βιβλία διαστημικής φυσικής, 100 ερευνητικά άρθρα με περισσότερες από 4.500 αναφορές, καθώς και 150 εκλαϊκευτικά άρθρα και ένα βιβλίο για παιδιά («Η Άρτεμις Φευγάτη μας ξεναγεί στο σύμπαν της»).



Θεατρική παράσταση "The Science of CSI: Έγκλημα στο εργαστήριο" από τους Science Reactors

Πηγή:
openscience.gr

Πώς γίνεται μια εξέταση DNA; Τι είναι τα εντυπώματα και τι σχέση έχουν με τα αποτυπώματα; Γιατί είναι πάντα χρήσιμη μια λάμπα υπεριώδους φωτός στον τόπο ενός εγκλήματος; Πώς βοηθάει η τεχνολογία στην ανίχνευση ενός εγκλήματος και ποια σχέση έχει ένας 3D… scanner;

Αυτές είναι μερικές μόνο από τις ερωτήσεις που καλούνται να απαντήσουν οι επιστήμονες στην παράσταση. Μια ερευνήτρια βρίσκεται νεκρή κάτω από παράδοξες συνθήκες... ήταν  φόνος ή εργαστηριακό ατύχημα; Η συναρπαστική παράσταση των Science Reactors ανεβαίνει στη σκηνή
«Ιφιγένεια», στο «ΘΕΑΤΡΟΝ» του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» από τις 10/3 και για όλα τα Σάββατα του Μαρτίου και σας υπόσχεται μια βραδιά γεμάτη μυστήριο, χιούμορ και επιστημονικά… παράδοξα! Το «Έγκλημα στο Εργαστήριο» είναι μια παράσταση που, κατά τη συνήθη προσέγγιση των Science ReΑctors, μας καλεί να δούμε την επιστήμη... αλλιώς! Να την ανακαλύψουμε στην καθημερινότητα μας, να την συνδυάσουμε με τέχνη και να την συνοδεύσουμε με πρωτότυπη μουσική.  Όλα αυτά δοσμένα με χιούμορ από νέους επιστήμονες που στελεχώνουν την ομάδα.

"Όλοι οι συμμετέχοντες είναι επιστήμονες, αυτός είναι ο βασικός όρος για όποιον συμμετέχει. Κι αυτό συνήθως εκπλήσσει το κοινό, όλοι θεωρούν ότι θα δουν μια ερασιτεχνική παράσταση, αφού οι συμμετέχοντες είναι ερασιτέχνες ηθοποιοί και επαγγελματίες επιστήμονες. Είναι όμως μια εξαιρετικά προσεγμένη, επαγγελματική δουλειά, με μουσική γραμμένη ειδικά για την περίσταση, με μια ξεχωριστή εικαστική παρέμβαση και με επαγγελματία σκηνοθέτη, τον Κώστα Βρεττό", λέει η κυρία Ελένη Γραμματικοπούλου, συντονίστρια της ομάδας.

Η παράσταση έχει παρουσιαστεί σε μεγάλες επιστημονικές διοργανώσεις. «Το έργο έχει αλλάξει αρκετά από την πρώτη φορά που παρουσιάστηκε. Υπάρχουν νέοι ρόλοι, ενώ, καθώς το δυναμικό της ομάδας έχει ανανεωθεί κι υπάρχουν αρκετοί που αγαπούν τα πειράματα, φέτος έχουν προστεθεί πειράματα επί σκηνής που βοηθάνε στη διαλεύκανση του εγκλήματος», λέει η Άννα Χριστοδούλου, που υπογράφει το σενάριο. 

Η επιστήμη και ο σημαντικός ρόλος της έρευνας πίσω από τις αγαπημένες μας αστυνομικές τηλεοπτικές σειρές αποκαλύπτονται και μας προσκαλούν σε μια βραδιά με χιούμορ και μυστήριο. «Έγκλημα στο Εργαστήριο» και ...η παράσταση αρχίζει!

Συντελεστές

Σενάριο: Άννα Χριστοδούλου
Σκηνοθεσία: Κώστας Βρεττός
Πρωτότυπη μουσική: Ντίνος Πρασσάς
Video: Αντώνης Λεκόπουλος, Κυριάκος Μακαρονίδης
Σύμβουλος: Κατερίνα Χατζησταματίου
Εικαστικός σύμβουλος: Χαρά Παπαθεοδώρου, ιστορικός τέχνης

Διεύθυνση Παραγωγής: Ελένη Γραμματικοπούλου, Επικοινωνία της Επιστήμης
Χειριστής video παράστασης: Γιάννης Κοντογιάννης/ Άρτεμις Τσιλιμιδού
Φωτογραφίες από τις πρόβες: Γιάννης Βουλγαράκης
Video από τις πρόβες: Γιάννης Δεσύπρης
Αρχειακό υλικό: Μουσείο της Ελληνικής Συλλογής Νόμπελ
Πανώ: graffiti μαθητών από το πρόγραμμα «Επιστήμης Κοινωνία» του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών

Παίζουν:

Ανθούλα Σιαχάμη: Ηθοποιός – Ερευνήτρια (συνδετικός κρίκος αρχής και τέλους)
Χριστίνα Σκουληκίδου: Εύα Παππά, πτώμα (ερευνήτρια όσο ήταν εν ζωή)
Χρήστος Λυμπερόπουλος: Μιλτιάδης Αργυρός, Διοικητικός Διευθυντής
Κώστας Καρπούζης: Γιώργος Δούκας, ερευνητής (video)
Χρυσάνθη Σαλιαγκοπούλου: Άντα Ζωγράφου, ερευνήτρια
Βάσια Κουρεμένου: Μαίρη Καρρά, καθαρίστρια
Αθανάσης Κουστένης: Δημήτρης Σακελλάριος, αστυνόμος
Νίκος Παπαδημητρίου/Γιώργος Βαγιάκης: Θεοχάρης Νικολάου, υπαστυνόμος
Σταύρος Δημητρακούδης: Ηλίας Χρήστου, υπεύθυνος εργαστηρίου (video)



Πρόσκληση ενδιαφέροντος στο Πρόγραμμα Υποτροφιών "Lighthouse Visions" για μαθητές και μαθήτριες με προβλήματα όρασης

Πηγή:
Ίδρυμα Ευγενίδου

Μετά από τέσσερα χρόνια πετυχημένης συνεργασίας του Ιδρύματος Ευγενίδου με τη Θεματική Κατασκήνωση Διαστήματος για μαθητές και μαθήτριες με προβλήματα όρασης «SCIVIS» (Space Camp for Interested Visually Impaired Students) και το Ίδρυμα Saint Louis Lighthouse for the Blind, το πρόγραμμα υποτροφιών «Lighthouse Visions» για μαθητές και μαθήτριες απ’ όλο τον κόσμο με προβλήματα όρασης συνεχίζεται. Όσοι και όσες κερδίσουν τις υποτροφίες θα έχουν την ευκαιρία να ταξιδέψουν από 29 Σεπτεμβρίου έως 4 Οκτωβρίου 2018, για μία εβδομάδα, στο Huntsville της Αλαμπάμα, όπου θα παρακολουθήσουν τα προγράμματα του Space Camp μαζί με παιδιά της ηλικίας τους από τις ΗΠΑ, τον Καναδά και άλλες χώρες. Το πρόγραμμα εστιάζει στην ευκαιρία ανάπτυξης επικοινωνίας και συνεργασίας ανάμεσα στα παιδιά με προβλήματα όρασης από όλον τον κόσμο και απευθύνεται κυρίως σε μαθητές και μαθήτριες με ενδιαφέρον για τα μαθηματικά, τις φυσικές επιστήμες, τις πτήσεις το διάστημα και τα STEM.

Η εκπαιδεύτρια κινητικότητας κ. Χαρούλα Κλινάκη, που συνόδεψε την ομάδα στο «SCIVIS 2015», έγραψε χαρακτηριστικά: «Η συμμετοχή μας στο Space Academy είχε πολλαπλά οφέλη για τα παιδιά δίνοντάς τους τη δυνατότητα επικοινωνίας – επαφής – συνεργασίας με άλλα παιδιά από άλλες χώρες και κουλτούρες με κοινό χαρακτηριστικό τους το πρόβλημα όρασης. Μα πάνω από όλα τους έδωσε τη δυνατότητα συμμετοχής σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα πρωτόγνωρο, συναρπαστικό, άρτια σχεδιασμένο και προσβάσιμο».

Η επιλογή των παιδιών θα γίνει από την επιτροπή του προγράμματος υποτροφιών, δηλαδή τα στελέχη του προγράμματος SCIVIS και του Ιδρύματος Saint Louis Lighthouse for the Blind. O υποψήφιος / η υποψήφια θα πρέπει να πληροί τις εξής προϋποθέσεις:

  1. Να είναι 10-18 ετών και να είναι ακόμη μαθητής/τρια τον Σεπτέμβριο του 2018. Μπορεί δηλαδή τώρα να βρίσκεται το πολύ στη Β' Λυκείου. Απαιτείται επίσημο έγγραφο-βεβαίωση από το σχολείο μεταφρασμένο στα Αγγλικά.
  2. Να καταλαβαίνει, να μιλάει και να διαβάζει Αγγλικά (Braille, μεγεθυμένη γραμματοσειρά.)
  3. Να έχει διαγνωσμένο πρόβλημα όρασης. Απαιτείται επίσημη γραπτή διάγνωση από γιατρό στα αγγλικά.
  4. Να ενδιαφέρεται για τα μαθηματικά, τις φυσικές επιστήμες, τις πτήσεις, το διάστημα και τα STEM.
  5. Να γράψει 2 εκθέσεις: μία στην οποία να εξηγεί γιατί θέλει να συμμετάσχει στο πρόγραμμα και μία για την καθημερινότητά του/της σε σχέση με το πρόβλημα όρασης που έχει.

H προθεσμία υποβολής των αιτήσεων λήγει την 1η Απριλίου 2018. Οι υποτροφίες καλύπτουν τα εισιτήρια των μαθητών/τριών και τα δίδακτρα του προγράμματος (με διαμονή και διατροφή). Το Ίδρυμα Ευγενίδου, όπως και τα τρία προηγούμενα χρόνια, υποστηρίζει τους επιλεχθέντες μαθητές και μαθήτριες και τους συνοδούς-εκπαιδευτικούς, παρέχοντας τα εισιτήρια των συνοδών-εκπαιδευτικών και τα έξοδα της ομάδας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Για περισσότερες πληροφορίες για το SCIVIS και τις υποτροφίες Lighthouse Visions μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα http://www.scivis.org/ Οι ενδιαφερόμενοι και ενδιαφερόμενες μπορούν να επικοινωνήσουν με το Ίδρυμα Ευγενίδου (κ. Εύη Γαρδίκη, τηλέφωνο 210 9469670, email: gardiki@eef.edu.gr).